Det kan vi alltids gjøre, men for min del er det ikke så viktig. Artigere å slå Yalla sitt store 111 ccm twinfly med et lite batteridrevet isoporfly

For meg er det hele ganske så uformellt og kun for morro og for å stille nyskjerrigheten. Dersom vi skulle "konkurrere" litt mer seriøst og organisert så ville det absolutt være naturlig å bli enige om forskjellige klasser. Vi deler jo ikke ut noen premier enda så det er jo ikke så nøye så lenge vi har det morro
Det er jo egentlig artig å sammenligne store og små modeller og da siden selve opplevelsen av fart er forskjellig alt etter lyd og størrelse, nå får vi tall på bordet og for min del har det vært lærerikt. Jeg har blant annet lært at div pc programmer som kalkulerer fart ut i fra matematiske formler ikke trenger å gi veldig riktige svar (her har man alltid lært at matematikken IKKE kan ta feil) Det gjør den forsåvidt ikke heller, men de opplysningene vi har på propellen (spesiellt pitch) er kun teoretisk og kun stemmer under visse forutsetninger, dermed blir utregningene feil.
Jeg har hardnakket hevdet at disse store bensinflyene ikke kunne oppnå 180-190 kmt ut ifra at pitchspeed ikke er i nærheten engang, dette viser seg å være feil og det må være pda av at en eller flere variabler i regnestykket ikke er riktig. Diameter på propellen stemmer nok og er lett å sjekke, turtall er lett å sjekke og disse målerne er nokså nøyaktige, det vi ikke har særlig kontroll over er propellstigningen og det er her jeg tror det skjærer seg og gir feilaktige utregninger. Jeg mener at selv om det står pitch 10 på propellen så kan det likevel være mer, eller mindre. Det er ikke enkelt å kontrollere om oppgitt pitch stemmer.