Vel, dette var en dag med varierende vær, det er sikkert
Det var alt fra sol og noenlunde bra vindforhold, til tette snøbyer og sur vind
Jeg fikk uansett flydd en del, hadde med meg MSH protos, T-rex 500, 600N, 700N og Outrage Velocity 50. Den store helikopterdagen altså. Tok det ganske pent, for jeg var spent på alle nitrohelikopterene, ny motor i to av dem, og en nylig restaurert/reparert motor i T-rex 600N. Forbausende nok så fungerte T-rex 600N bra idag også, skjønner det fortsatt ikke med tanke på hva som er gjort inni den motoren.
Er en viss fare for at jeg har justert meg bort litt, så jeg vil heller ta for meg ett helikopter om gangen for å kunne gjøre litt sammenhengende justeringer. Blir nok mye bedre kjent med helikopteret på denne måten. Å justere på 2-3 stk samtidig blir bare tullball, og lyder går i surr.
Hadde en liten smell i lufta med T-rex 700 idag, men kunne ikke se om det var noe som løsnet eller noe som traff bladene. Ett eller annet skjedde, jeg velger å tro at et stort insekt eller noe kom borti bladene, men det er egentlig en litt dårlig teori siden det ikke var noe gugge på bladene. Skal sjekke nøye over helikopteret. Jeg løftet det opp igjen etter å ha sett hurtig over det, og ingenting unormalt skjedde.
Outrage Velocity trenger en del justering enda, men det kan nok bli et tøft helikopter å fly. BGH var også innom og flydde litt Katana, bra flyvning fra den kanten som vanlig
BGH målte forresten headspeed'n på Protosen når jeg hadde et godt Hyperion-batteri i bruk, og måleren gikk opp til 3190 rpm. Helt sykt egentlig. Jeg visste at headspeed skulle ligge rundt 3000 på et 6S lipo med nåværende utveksling, men hadde kanskje ikke forventet dette tallet. Forøvrig så kunne ikke måleren vise mer, så kanskje det var litt mer også
