Ganske kostbar sak egentlig. 6390,- er prisen på denne. Så nå lønner det seg å være VIP-medlem
Som Pett4 sier så har den noen geniale løsninger, spesielt mellom motor og girkasse. Si farvel til problemer med tannhjulsklaring mellom klokke og spurdrev, og overbelastede kulelager i klokken.
Bilen virker meget godt oppbygget, og forhåpentligvis har den også rimelige delepriser, noe som Tamiya pleier å ha. Plasten kan gi inntrykk av å være litt sprø, men jeg har tenkt litt på det og kommet frem til at det har en liten fordel. Hvis en del holder lenge, så ender det alltid opp med at bilen blir "shabby" og virker slitt og "segen". En bil som har litt hyppigere deleskift vil gi inntrykk av å være fastere i fisken. Akkurat som i motorsport, så blir deler som bare har en liten grad av slitasje byttet ut raskt. En annen fordel er at en del som holder lenge og blir "segen" kan føre til at andre deler også blir slitt fortere. Det forplanter seg altså. Noen som er enig?
Jeg leste en test fra USA på Nitrage, og en ting som burde gjøres før kjøring var å fylle midtdiffen med tykk silikonolje, gjerne tykkelse 50.000 eller mer. Ellers skulle bilen være dritbra.