Veldig bra post. Viktig å merke seg at ulykker er aldri uhell, men blir forårsaket av noe. Dette kan være enten menneskelig svikt eller feil på utstyr. For oss som daglig jobber med potensielt dødlige operasjoner, er det lett å se faren som også er i hobby'n.
Hva som er farligst av heli og fly er ikke godt å si, begge har tatt liv. Men jeg har flydd inn i en fot med fly på halv gass uten at vedkommende fekk blåmerker (har det på film!)

Treffer en noen med heli vil det uansett bli store personskader. Derfor bør vi passe oss og ikke fly med noe som helst tett opp i "standplass" med mange uoppmerksomme folk tilstede.
Å herje på over folk er et tabu. Dette er noe vi som begynte med RC-klubb i tibake på 90-tallet har fått inn i opplæringen, men er for å glemme.
Etter å ha mistet kontroll over fly eller heli flere ganger, så har jeg blitt mer og mer bevisst på å ikke fly store fly eller spesielt heli i nærheten av folk.
Nok en gang, en flott post

Jeg skal være den første til å følge oppfordringen med å holde heli'n vekke fra folk.