Jeg kom meg dessverre ikke fra Florø til det tidspunktet jeg ville idag, så vi gikk nok glipp av eventuelt andre som var på nesjane. Kom meg ikke fra Florø før kl 13.30. Det som forårsaket forsinkelsen var at jeg fikk knapt med tid å fikse LST2 på, men jeg fikk montert en ny styreservo, ny throttleservo, Life mottakerbatteri og ny(tidligere brukt)snorstart. Fikk prøvd den litt på nesjane, og den funket bra men ble ganske varm etterhvert.
Vi satt så opp Outrage G5 til Lugerity, og han fikk så hovret halvannen batteripakke, noe som han fikk god kontroll på etterhvert. Veldig bra til å være første gang med et "ekte" helikopter, så dette kommer til å gå fint. Treningsunderstellet gjorde også en god jobb på helikopteret.
Jeg satt så opp MSH Protos på min DX6i, og flydde et par batteripakker på den. Alt fungerte fint, men jeg må stille inn bladvinklene skikkelig. Denne har såpass med turtall og krefter at det er viktig at det blir akkurat passelig med pitch.
Omsider fikk jeg også flydd "hageflyet" mitt igjen, og alt fungerte helt knall. Fikk 3 pakker på det, er ikke ofte jeg får gjort det.
Så pakket vi sammen og dro til storevannet, for der skulle jeg teste Blackjack 26. Og det ble stor suksess. Jeg kan konstatere at det er en ny båt. Jeg har gjort en del forandringer, og det er tydelig at noe har skjedd. Båten ligger veldig bra i vannet, og jeg kan være tøffere på roret. Den spant rundt sin egen akse når svingen ble for stor, istedenfor å flippe rundt som den gjorde tidligere. Jeg er meget fornøyd så langt.
Jeg knipset noen bilder med kameraet til Håvard, så jeg regner med at det dukker opp noen bilder etterhvert. Fikk sett seilbåten i aksjon til tross for svak vind, og dette gav mersmak...