I kveld fikk jeg bygget min utgave av Formula Ten, og det var en meget smertefri sak å sette sammen. Byggingen tok under 2 timer, men da skal det sies at elektronikken ikke er satt i. Nå står bilen på rullende chassis, og mangler motor, fartsregulator, styreservo og mottaker. Jeg har også gjort en upgrade fra start, og det var å montere en alu oljedemper. Neste steg blir å bytte ut alle plastlager med kulelager. Det er bare 6 plastlager hvis jeg husker rett, og hovedakselen hadde kulelager, så det er ikke så mye arbeid å ettermontere. Byggesettet hadde en veldig fin byggemanual, og alt var meget enkelt. Det var rett og slett kosearbeid samtidig som jeg kikket på tv innimellom
Byggesettet mitt manglet forøvrig 2 fjærer som skulle bli brukt til "demping" foran. De er ganske små, sikkert ikke mer enn en halv centimeter lange, men de er viktige allikevel. Jeg skal se om jeg finner et par fjærer i noen kulepenner, så det ordner seg nok.
Det siste jeg kommer til å gjøre blir å lakkere dekselet, slik at bilen kan testes på neste cupracer-runde.