Idag ble det til at vi tok en liten familietur for litt hygge utenfor storhallen, og som vanlig pakket jeg med litt rc-utstyr også. Idag satt jeg opp t-rex 500 på DX6i, for denne måtte uansett gjøres klar til ferien min om kort tid. Jeg gikk over helikopteret og justerte linkene litt annerledes, så nå stemmer alt mekanisk bedre enn før. Men nå er det visst middag, så jeg får skrive litt mer etterpå

Da var middagen overstått, og horisontal stilling i godstolen er inntatt. Men over til t-rex 500. Når jeg letta det for første gang etter nykalibrering, så merket jeg at det var bedre enn før. Det gikk rett opp, og alt var spot on. Jeg måtte øke gain på kontrollen littegrann, men det var alt jeg gjorde. Jeg testet litt forskjellige sprell i lufta, og alt føltes mer trygt denne gangen. Er veldig fornøyd så langt, men jeg fant en svakhet i måten canopy er festet på, så der skal jeg få gjort en modifikasjon eller to.
Jeg fikk også tatt to batteripakker på t-rex 450, og har nå dannet meg et inntrykk av det. Jeg synes ikke det flyr bedre enn 450 V2, men det hadde litt mer krefter, og det hjelper jo på. Men mer stabilt vil jeg ikke si at det er. Det fungerte veldig bra ellers, og er meget lettflydd. Jeg skal knotte litt mer på radioen, men det får bli neste gang. Jeg hadde forøvrig littegrann drifting på halen som jeg må finne ut av.
Yak54 fungerte som før, godt med krefter og morsom å fly. Ingen overraskelser med denne modellen. Utover dette så kjørte vi også litt radiostyrt bil med ungene, og lekte med hunden også. En flott dag, og det går fint an å kombinere familie og rc-hygge. Alt er med like helt hjem igjen, og det er jo også litt kjekt
Skal få lagt ut noen bilder senere.