Jeg åpnet servoene på jobb idag, og kan konstatere at det første drevet i rekken er ødelagt på begge de skadde servoene. Mesteparten av skaden der gjorde jeg nok selv etter kræsjen i går, for da utsatte jeg servoene for mye press. Det er liten mulighet for at begge servoene røk i kræsjet, og da er det enda mer sannsynlig at det var en servofeil som forårsaket forrige kræsj. Før og etter forrige kræsj var det også normal bevegelse i servoene, og ingenting kunne tilsi at noe var galt med dem. Holdekraften var også som den skulle, så jeg har tro på at det hovedsaklig var slitasje i førstedrevet som forårsaket glippen. Jeg testet holdekraften når servoene sto i et bestemt stille, men ser at jeg burde testet holdekraften i hele bevegelsesområdet til servoen. Om et område på tannhjulet er mer slitt, så kan det glippe der. At holdekraften var tilstede når jeg testet etter forrige kræsj er nok kun tilfeldig, så denne kræsjen kunne sikkert vært unngått om jeg hadde sjekket servoene bedre. Det vil si å åpne dem og sjekke tilstanden på hvert tannhjul.
Jeg konkluderer med at servoene (futaba S9452) var skyld i kræsjet, (strengt skyldes det min mangel på vedlikehold), og at det ikke har noe å gjøre med Align 3G eller Spektrum DX7/DX8. Nå monterer jeg Align DS610 på cyclic, og om det skulle skje noe rart igjen, så fortsetter jeg heller tråden

EDIT: jeg slenger inn noen bilder av de ødelagte drevene her, og det ene bildet viser 1.tannhjul til alle tre cyclic-servoene. Til sammenligning er det et nytt 1.tannhjul helt til høyre. Tannhjul nr.2 fra høyre er helt, men litt slitt. Det andre bildet viser hele tannhjulsettet til futaba S9542.