Idag var det oppmøte i butikken kl 18, og vi kom oss igang, selv om det var noe fravær. Det gjør forøvrig alt lettere for de resterende deltakere som møtte opp, da en automatisk får bedre plassering. Vi tok også en rask avstemming på inne eller utekjøring, og da valgte alle bleikfisene innekjøring (bortsett fra meg selv og Håvard)
Etterhvert blir det nok mindre demokrati på kjøreforholdene, men jeg skal forsøke å være litt snill på de sure dagene
Vi tok en god times testkjøring og justering, noen hadde kanskje behov for det, og andre ikke, men slik må det nok bare gjøres. Det virker som at det er typisk at det første løpet bare åpner øynene til folk, for da får vi testet bilene opp mot hverandre, og vi finner ut av hvor landet ligger. Noen har blitt betrygget, og fått bekreftet sine valg, andre har fått seg en tankevekker og må igang med videre justeringer, og noen gir pokker og bare kjører uansett
Men gjett hva folkens, banen ligger her i morgen også, så nå er det muligheter for å teste ut endringene sine
Jeg synes forøvrig konkurransen bar preg av litt vel forsiktig kjøring, da det virket som at alle prøvde å kjøre litt "safe". Dette gjaldt ikke i finalen, da var det mer action på bana. Håvard ledet finalen godt en stund, da han var uheldig og touchet banen, som førte til en skikkelig velt. Han kom seg omsider på banen igjen, og kjørte inn til en god andreplass. Stig Ivar Haukås var også litt uheldig, og fikk oppleve at bilen døde etter å ligge godt plassert. Tekniske feil kan skje alle, og det skjer alltid på verst tenkelig tidspunkt. Men bra jobba gutta, det skal bli spennende å se fremover