I mine øyne gjør rollcage mer skade enn godt. Er smellen stor nok og treffer på rette plassen, så blir den skjev. Da tvinger den ramma til å vri seg litt også, og går dette ubemerket forbi så holder den ramma skjev over lang tid. Absolutt ikke en positiv ting. Med rollcage så flekser bilen mindre også, og det tar bort litt av evnen til å ta smeller uten å ta skade. Ikke alle dette skjer med seff, men jeg har sett noen eksempler som jeg ikke har likt. Så lenge en kjører med deksel på (som dekker kjøletoppen), så skal det mye til før noe skjer der.
Du kan jo under neste demontering sjekke om chassisplata er rett. Da må du ta ALT av bilen, og legge den flatt for å sjekke tilstanden.
Selv har jeg også brukt mye dineros på denne bilen, men de fleste tingene er ikke så greit å se. Jeg har 100% karbonramme, og bunnplatene er hard anodized, med bittelitt beskyttelse under eksos og 2-speed. Alle drev er titanium-nitride, girkasse er bygget om til forward only, de fleste kulelager er byttet ut til keramiske lager, de fleste bolter i oppheng er titanium-nitride, andre fjærstyrker er montert (ser at du også har dette), stabstag og alu bremsearm er også montert. Bruker for øvrig gode servoer og 6.6v 1450mah life mottakerbatteri. Husker sikkert ikke alt nå, men litt har det blitt over tid. Jeg har også tenkt å kjøpe RPM bærearmer, det skal gjøres på neste overhaling. Har også VELDIG lyst til å bytte motor, den jeg har nå er snart død....