Dette er en bil jeg har hatt i rett over 3 år nå, men de siste par årene har bilen blitt stående på grunn av at jeg klarte å knekke veiva på den første motoren. Jeg har ikke fått somla meg til å kjøpe ny motor, og så har jeg jo hatt LST2 som alternativ, så den har blitt litt glemt på en måte. Nå har jeg fått bestilt meg motor, forøvrig ingenting spesielt, bare en standard HPI 4.6cc med snorstart. Rimelig og grei motor som gjør jobben sin i denne bilen.
Litt komisk egentlig, men når bilen har stått uten motor, så har jeg kjøpt litt oppgraderinger for å bytte når tiden er inne. Bilen har nå RPM bærearmer, og jeg har liggende big bore støtdempere, slik at jeg går fra 8 til 4 dempere. Dette fungerer bedre i mine øyne. Når jeg tidligere hadde bilen operativ, så fjernet jeg 4 av demperene, og syntes det gav bilen bedre kjøreegenskaper enn med 8 dempere. Men klart, de mindre demperene jobbet hardere når jeg fjernet halvparten av dem, så det er uansett best å montere kraftigere dempere. Skidplate ble også innkjøpt til bilen, men kun for bruk vinterstid, da den forhindrer at snø pakker seg inn under bilen. Jeg har også et ekstra sett med dekk/felger, mest for show, men så fort jeg har ødelagt originaldekkene så tar jeg de nye i bruk
Jeg skal montere et par greie digitalservoer på styring og gass/brems, for de må være i stand til å takle julingen som bilen får. Ellers er bilen utstyrt med original strømspion og 6v oppladbar pakke, så det er en meget praktisk bil i bruk. Det er noen småting som irriterer meg med Savage-konseptet, men i det store og hele er det en veldig bra herjebil som tåler mye.
Gleder meg til å ta den i bruk igjen