Nydelig ettermiddag på Storevannet. Sola var på vei ned bak Storeåsen, og det lå en tynn dis over et blikkstille vann.
Hadde ikke testet med 3S før så jeg ladet et 3S og et 2S og stakk opp. Hadde kun 32 mm propellen som sto på med og med denne ble båten litt ukontrollerbar på 3S. Mye torque roll som gjorde det vanskelig å holde den stabil ved full fart. Mulig jeg kan fjerne noe av effekten med litt trim, men skal mest sannsynlig prøve med litt mindre propell i samme slengen. Hadde ikke med verktøy for å justere trimtab i dag så usikker hvor mye effekt det ville gitt. Justerte litt på strut høyde for å få vekk en liten tendens til hoppende nese, og dette fungerte fint. Var bare en liten mm som skulle til.
Når 3S var tomt kjørte jeg et 2S også, og båten var dønn stabil med dette. Tyngdepunktet ligger på ca 30-31%. Mulig jeg kommer til å legge på ørlite vekt bak for å få den enda litt mer opp av vannet for den gikk litt for vått til å få maks hastighet.
Fikk også testet ut at opprettingskammeret fungerte som det skulle. Tok et par sekunder å fylle det, men på under 10 sec var båten tilbake på rett kjøl og jeg kunne kjøre videre. Veldig praktisk når man ikke har med redningsbåt må jeg si! Heldigvis skjedde dette bare en gang og det var når jeg kjørte på 3S. På 2S var jeg aldri i nærheten av å komme opp i situasjoner som ville snu båten.
Veldig arti hvor godt båten har gått uten større justeringer. Slik den er nå er det bare å lade batteriene og stikke å kjøre. Akkurat slik jeg ville ha det for denne båten

Kjekt å ha noe som går uten å måtte fikse en hel masse!