En sak som må prates litt om er om vi skal kjøre på snø. Etter litt testing så kan jeg konstatere at snø absolutt ikke er et underlag for M05RA å kjøre på. Vi er 2 stk som kjører M05RA, og jeg kan si at om vi skal kjøre snørally på et av løpene, så betyr det at vi med M05RA like gjerne kan ta DNS. Det fungerer rett og slett ikke, for bilene blir enkelt og greit stående. Hvis snøen ligger hardpakket omtrent som asfalt, så er det kanskje en mulighet for at bilene flytter litt på seg, men i utgangspunktet fungerer det dårlig, og kan ikke sammenlignes. Så da gjenstår spørsmålet om vi skal legge løpene til rette slik at begge typer chassis i det hele tatt kommer seg fra start til mål, eller om vi skal kun tenke på hva 4WD klarer. Om f.eks M06RA kommer i fremtiden, så vil jo samme greia gjelde der. Hvis ikke det blir for løst underlag og for store hinder, så vil nok for-og bakhjulstrekkere klare å flytte på seg.
Det har kommet inn forslag om årets kjøring. Det var 5 steder vi kjørte rally på ifjor som egentlig fungerte bra, og forslaget er at vi kjører på disse stedene, men 2 ganger. Det var forsåvidt ikke snø når vi kjørte løpene ifjor (såvidt jeg husker), så vi kan jo legge opp til å gjøre det samme i år, men kanskje med alternative løyper. Kom med innspill.
Når det gjelder nummer for årets tamiyarally, så velger jeg å kjøre M05RA renault 5 turbo med deltakernummer 9