Jeg tror nok at de som er mot dette er redd for at noen går for langt, og at det derfor går mot totalforbud i det lange løp fordi at noen vil overskride en grense. Man vet jo aldri. Det trengs bare en eneste kar som mister kontrollen over et fly eller lignende, og sender det i en skyskraper. Det åpner muligheter for personer det ikke burde åpnet muligheter for, og før man vet ordet av det så har man en ny æra med terror.
Jeg synes også at dette er helt uskyldig, men en plass sitter det en forsamling med generaler og sier "se på dette videoklippet, hva hvis noen utstyrer et radiostyrt fly med en bombe, og styrer det rett i trynet på presidenten via FPV på 5 kilometers avstand?". Noen vil nok tenke på de skumle aspektene med flyvende radiostyrte saker, og handle deretter. Toleransen i USA er sikkert mindre enn i norge vil jeg gå ut fra.
Jeg så et annet videoklipp på youtube som jeg syntes var noe å bry seg om. Dette var i new york om jeg ikke husker feil, og der fløy en kar FPV helt inn mot skyskraperene. Etter 9/11, lurer på hva folk i slike skyskrapere tenker når de ser noe komme flyvende mot bygningen? Jeg aner ikke, men vil tro at det kan lage litt oppstyr.
EDIT: Her er et videoklipp som kanskje vil være litt på grensen? Ofte er jo klippene redigert også, så det er ikke sikkert vi ser de verste tilfellene. Er jo ikke til å legge under en stein at det vil være mange som ikke liker dette...
http://www.youtube.com/watch?v=M9cSxEqKQ78