Vi har sett oss nødt til å ta noen valg i det siste. Vi hadde vår dårligste juleomsetning noensinne i fjor, og denne ga en veldig dårlig start på nyåret. Å drive hobbybutikk i Florø har endt opp med å være en evig kamp mot andre nettbutikker i norge, og utenlandshandel, forståelig nok. Husleiepriser og driftkostnader tar en altfor stor del av kaka. Det er ikke smuler igjen til meg engang
Bilbane og byggelokale har heller ikke vært nok i bruk, selv om jeg sikkert har mye skyld i bilbanen selv på grunn av at den ikke ble som planlagt.
Samtidig så er dette en drøm, lidenskap og hobby for min del, så vi har gjort følgende: Vi har omregistrert deler av boligen vår for næringsdrift. Det vil si at butikken vil dukke opp i kjelleren vår i Nikolai Astrup vei 14. Det vil være den første døren en kommer til på huset, og butikkskiltet vil stå på muren ved inngangen der. Det vil være faste åpningstider alle hverdager fra 12 - 17, men det blir også muligheter for åpning utover dette etter behov. Da vil jeg følge metoden som blir brukt på butikken i Måløy, nemlig at det står et telefonnummer på veggen som kan ringes frem til et bestemt tidspunkt. For eksempel fra kl 18 - 21, men dette vil vi komme tilbake til. Om jeg er på huset, så vil det også være mulig å handle i helgene.
Jeg vil ha et mer spesifikt varesortiment i butikken, men plukkvegg og Tamiya lakkstativ vil også være på plass. Jeg jobber nå med å få med meg mine faste leverandører på dette, og om alt går i boks, så vil jeg kunne levere alt som før, inkludert fuel. Jeg vil også ha et lite verksted slik at jeg kan fortsette med reparasjoner og servicer på produkter. Det som forsvinner vil være byggelokale og bilbane. Jeg tror at dette vil kunne være måten å fortsette med hobbybutikk i Florø på, og vil derfor gjøre et forsøk.
Jeg vil i denne omgang avslutte med å takke alle mine faste kunder, uten dere hadde det ikke vært noen hobbybutikk her i det hele tatt. Jeg ser også frem til å kunne motta mine faste og forhåpentligvis nye kunder i vår nye butikk i Nikolai Astrup vei 14

Etter planen vil flytting skje 28-29 Juli, så da sier jeg bare vell møtt til en ny æra hos Skala1