Har jobbet med denne de siste kveldene, ryddet opp i gammelt rot, fjernet tonnevis med overflødig lim, sparklet og pusset på steder med feilkutt, etc. Begynner å komme seg. Mens jeg har gjort dette har jeg tenkt en del på motorisering. Det jeg kunne tenke meg var å bytte ut de medfølgende plastik påhengsene med børsteløse varianter slik at det faktisk ble påhengsene som sto for framdrift. Desverre er det ikke noen påhengser som er små nok til denne båten, og om jeg skulle kjøre to stk hadde jeg ikke hatt plass til all elektronikk og batteri tror jeg. Det å ha motor med aksling som på en vanlig båt føler jeg blir litt feil, men jeg begynte å tenke på out-drive eller vannjet i stedenfor. Dette blir jo egentlig en modernisering opp til slik større RIB båter er i dag. Kikket litt på Graupner sin Mini Jet drive, og denne tror jeg skal passe fint inn. Her er en video av en kar som har puttet en slik inn i en annen liten båt. Flytte greit på seg, og ser veldig morro ut å kjøre.
Motor følger ikke med i settet, men jeg tenker en liten børsteløs sak kanskje gjør susen.
Ellers har jeg en tre-fire forskjellige malings tema i hodet. Er stort sett gått bort fra hvordan denne hadde blitt levert fra fabrikk til redningsselskaper eller annen slik bruk, men heller gå for noe litt nærmere hjemme, men fortsatt redningsbruk. Må kikke litt på lakker før jeg gjør den endelige bestemmelsen