Nå har jeg fått på 4 av motorene, de 2 siste venter jeg litt med. Jeg har bestilt et par nye armer på F550 for å få fargene slik jeg ønsker. På mine modeller fra DJI så legger jeg opp til å ha hvite armer fremme, og røde bak. Og derfor vil jeg bytte ut to hvite armer med to røde på hexacopteret, slik at jeg får 2 hvite for å indikere fremover, og 4 røde armer for å indikere bakover. Komplisert?
Jeg har også tatt steget ut i FPV, eller det vil si FPV via monitor. Jeg har bestilt en pakke som jeg tror vil passe til hexacopteret, og denne vil gi meg litt bedre kontroll på hva som filmes. Det er flere grunner til at jeg har bestilt monitor fremfor briller. En ting er at jeg vil fly med øya på modellen for sikkerhets skyld, og at det da blir enkelt å kaste blikk på skjermen for å se posisjon på kamera uten at det går på bekostning av oversikten rundt modellen. En annen grunn er at jeg da klarer å gjøre det meste selv. Blir iallefall moro å teste ut dette, og forhåpentligvis forbedrer det filminga også