Når motor er av, så kan du jo se om det skjer noe med forgassertønna når du setter bilen i revers. Hvis motor ruser seg, så er det ikke så mange ting som kan forårsake det. Mager blanding, at åpningen i forgasseren faktisk øker (ta av luftfilteret og studer nøye), hull i blokka og sånne ting (men da skulle feilen være permanent). Sjekk også skruene på toppen om de er løse eller noe.
Om du ikke ser noe slikt, så ville jeg satt bilen på en bukk, og gjort det samme med motor igang. Bruk gjerne briller når du kikker ned i forgasseråpningen, og bruk lykt om du har.
Hvis du hører sluring i tannhjul, så er det sikkert fordi at girkassen sliter med å komme i gir. Det blir alltid problemer å flytte på drevene når turtallet er høyt, så jeg vil tro at den sluringen faller bort hvis du får ned turtallet.
Tror også du må være litt obs ved justeringer. Noen ganger justerer man seg helt bort, og det blir fort kaos hvis man har skrudd på alt man kommer over av settskruer. En slik bil har mange linker, og endres noe der, så vil det gjøre et annerledes utslag et sted. Les manual, prøv å finn ut hva som er standardstille på alt, og ta det fra scratch. Hvis du ikke finner ut av ting på annen måte altså
