Hehe, jo nå skal dere høre.....
Jeg dro på nesjane idag med en liten baktanke i hodet om at kanskje min T-rex 450 ikke ville komme hel hjem igjen. Jeg hadde tenkt å kaste det rundt idag, bare for å komme meg litt videre. Jeg satt på en billig plast-canopy (ville jo ikke ødelegge den andre

), og vurderte om forholdene var greie nok til å prøve. Jeg bestemte meg for å prøve, og dro til på stikka, og la helikopteret til høyre.
Rollen gikk faktisk veldig bra, men når rollen var over, og jeg skulle stabilisere helikopteret, da først dukket problemet opp. Jeg gjorde dette ganske lavt over bakken, og når jeg skulle rette helikopteret mot høyre, så lystret det ikke, og fortsatte ferden mot venstre. Jeg følte at dette lignet det som skjedde forrige gang jeg var nedi med helikopteret, siden det var en sideveis bevegelse som sviktet. En annen ting er at det gikk i bakken med heftig turtall på rotoren, og det er ikke bare å dra stikka i bånn da, for jeg hadde jo 100% throttel på topp og bånn på fjernkontrollen. Så jeg var litt sen med å slå på throttle-hold, og da hadde nok skaden blitt mindre.
Dette var forøvrig en kalkulert risiko, og jeg er strålende fornøyd med å ha tatt min første roll med helikopter. Jeg føler at en murvegg er overkommet, og jeg har fått mersmak. Så nå skal jeg rett inn og bestille deler, og prøve igjen når helikopteret er ordnet. Visse ting skal også forbedres. Neste gang....